6.23.2017

vildblommor





Midsommar är ju en fin svensk tradition som jag har vuxit upp med.
Med allt vad det innebär. Traditioner är vackert & varje kultur har sin egen &
sådant ska man värna om & respektera.

Solen tittade fram lite tveksamt bland molnen. Jag trasslade mig ur täcket & tassade barfota ner till den stora glasverandan. Jag försökte se om Marie & Jennie hade vaknat. Vi skulle plocka blommor till midsommarstången som skulle kläs inför kvällens dans i parken. Alla vi barn från gruvbyn hade fina klänningar & välkammade frisyrer. Vi såg ut som ett stycke ur Astrid Lindgrens böcker. Jag & Marie gick till Jennie & vi tre tillsammans finkammade hela gruvbyn & kom hem med hela famnen fylld av vildblommor. Margareta & Monika band våra kransar & visade oss hur vi skulle göra. Ulf & Günter snickrade på stången. Mamma & de andra hjälpte sedan till att klä stången, alla gjorde något som bodde på gatan med en rondell i gruvbyn. Hela dagen vankades det dans & skratt i gruvbyn för alla som bodde där & även för de som bodde en bit utanför. Jag fick ett helt liv med fina minnen att minnas från en svensk midsommar. 



Glad Midsommar Sverige



 ⚘















Tills vi ses igen
önskar jag ER
en skön sommar





Patricija-wildflower











Image N°1 |New poster launching soon| ∞ wildflower
Image N°2 ∞ Frontrow a/w 18
Image N°3 ∞ Camilla in Marocco|Marrakech 
Image N°4 My muse Sanela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar